Tessameester.reismee.nl

Venetië!

vorig weekend kwamen mijn ouders op bezoek!

we waren zaterdag met zn drieën naar Rovigo gegaan, chocomel gedronken en naar de centro commerciale geweest. het was echt supergezellig!

Zondag moesten we best vroeg op om met de trein naar Venetië te gaan. Het was in de ochtend niet zo druk, dus we hadden allemaal een plek om te zitten, het was namelijk bijna een uur met de trein. Toen we aankwamen en het station uitliepen waren we gelijk in het centrum, het was echt super indrukwekkend (en gelijk wouden mensen selfiesticks en rare plakkerige speelgoed ballen verkopen haha) . we begonnen gewoon een kant op de lopen en er waren allemaal winkels die glas verkochten (gekleurde beeldjes van glas en sieraden).

zo hebben we ongeveer het meeste van de dag doorgebracht, door kleine typische Itaalianse straatjes lopen, over bruggen, gondels bekijken (naar de Lush!!). Toen gingen we met een gondel (ik voeg later de foto's toe) en we hebben superveel mooie foto's gemaakt.

het is echt superstil als je door die kleine kanaaltjes heen gaat, want er zijn natuurlijk geen auto's, en het was helemaal niet druk, want het was een beetje fris. Toch was de lucht strakblauw (gelukkig, want de week daarvoor had het de hele tijd geregend).

toen wij al klaar waren met de gondel moesten we even wachten op de familie Bergo, want die gingen met een andere. we waren een winkeltje in gelopen die allemaal glazen vulpennen verkochten, en toen heb ik er ook een gekregen als souvenir (ik voeg hier ook nog een foto van toe)

later ginen we naar het St. Marco plein (schrijf je dat zo??), we konden jammer genoeg niet de kerk in, ik weet niet precies waarom. Het was zooooo groot!! Ik vraag me nog steeds af wat ze doen met al die ruimte haha:) Toen hadden we nog een ijsje gehaald en koffie gedronken, en toen aan het einde vd middag was het al weer tijd om naar huis te gaan... Iedereen was moe van al het lopen. Alleen dachten alle andere mensen ook dat het een goed idee was om naar huis te gaan, want de trein was stampvol! Op de helft ginen er een paar mensen weg en toen kon iedereen zitten (gelukkig :))

Savonds gingen mijn ouders weg, en was het tijd om afscheid te nemen. Opzich was het minder erg dan ik had verwacht.

-------------

Vrijdag avond (de week na venetië) had ik hutspot gemaakt en appeltaart. Ze vonden het echt superlekker, en na het avondeten werd de appeltaart opgedeeld zodat de oma, tante en oom, en het vriendje van Anna ook nog wat hadden voor thuis :) Ik denk dat ik het nog een keer moet maken haha.

kusjes, Tessa

Reacties

Reacties

tante Heidi

Wat een leuk verhaal weer

Mama

Wij vonden het ook heel leuk. Lekker weer even bijgekletst. Ik vind de Nederlandse chocomel lekkerder, maar die kleine gebakjes mag je wel mee naar huis nemen!

oma

Luek verslag Tessa dat moet toch gewoon gezellig zijn als je ouders er zijn ik hoor de van je moeder dat zij het ook leuk vonden een geslaag week end liefs oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!