Tessameester.reismee.nl

de eerste 20 dagen

Hoi!

Dit is mijn eerste blog, omdat ik het de eerste 20 dagen helemaal vergeten was, dus ik zal ze even samenvatten:)

De heenreis zaterdags ging goed, het was wel emotioneel... maar daar ben ik al wel overheen onderhand. het was even een gedoe met de gitaar, want bij het inchecken zeiden ze dat ik hem gewoon bij de gate kon inleveren, maar bij de gate bleek dat dat uiteindelijk niet kon, dus toen moest er een extra stoel worden gereserveerd voor mijn gitaar ;)

Toen we aankwamen was het rond lunchtijd, en het was even zoeken naar de bagage, maar uiteindelijk hebben we alles weer teruggekregen!

Dezelfde dag ging na het inrichten van mijn nieuwe kamer mee schaatsen in Rovigo met vrienden van Anna, dat was ook heel gezellig:)

School in Italië is heel anders dan de Nederlandse school, ten eerste is het een kleine school, zonder kantine, want iedereen luncht thuis. Ten tweede heeft elke klase en eigen lokaal, en wisselen de leraren juist van lokaal :)

Er zijn vier "soorten" onderwijs hier (een beetje zoals VMBO, HAVO en VWO), linguistico, scientifico, iets met techniek en nog iets maar dat weet ik niet meer ;). Ik doe tweede van linguistico, en Anna doet derde van scientifico. Ik zit met Bjorn in een klas met ongeveer 19 meisjes, en 1 jongen ... Omdat er in de andere linguistico klas ongeveer 30 leerlingen zitten, was het handiger om in de kleinere klas te zitten. Het is heel gezellig en ik ken iedereen onderhand wel een beetje.

School begint om 08:05, en de lessen duren (gek genoeg) 51 minuten. Er zijn twee lessen en dan een pauze van 10 minuten, twee lessen, een pauze van 10 minuten, en dan weer twee lessen. Elke dag om 13:30 zijn we uit om daarna bij de oma van Anna met pasta te lunchen.

Elke woensdag en vrijdag zijn we een uurtje eerder uit, omdat we in de tweede zitten. ik kom dan op de fiets naar school, want dan kan ik alvast naar huis na school. Oh en sinds kort mag ik woensdag de eerste twee uur vrij, want die lessen volg ik niet haha:) Alle andere lessen die ik niet volg maak ik mijn eigen schoolwerk uit Nederland, of luister ik muziek en lees ik een boek.

De tante en oom van Anna zijn heel aardig en soms ga ik naar ze toe om gewoon op bezoek te komen en meestal speel ik daar ook een stukje op hun mooie ouderwetse piano ;)

Laatst was ik met ze meegegaan naar het Gardameer, ik zal er nog een foto van uploaden.

Vorige week waren we voor Anna's verjaardag naar de disco gegaan met veel andere vrienden van Anna, het was heel gezellig en er was een Nederlandse dj. We gingen ook nog een keertje bowlen, maar daar ben ik niet zo goed in haha:)

Vandaag zijn we naar Verona gegaan om te shoppen met de ouders, Anna, en Andrea (Anna's broertje). Dat was ook heel gezellig!

Oh en volgende week ga ik waarschinlijk hutspot maken als de familie komt eten op zondag:)

Ciao!

Reacties

Reacties

francijn

super leuk om te lezen fijn dat je het zo naar je zin hebt daar????????????

Heidi

Echt leuk om te lezen. Mooie foto's ook. Ik denk dat je gitaar nog nooit zo luxe gereist heeft :-D
Nog heel veel plezier daar

X tante

Tante Alinda

Hoi Tess, leuk om je belevenissen te lezen. Ik verwacht wel dat je een mooi Italiaans lied voor ons kunt zingen als je weer terug bent. En al die pasta bij nonna, lekker hoor! Veel plezier nog daar, geniet ervan. Dikke kus, ook van ome Jaap (haha)

Evelien

Hey Tessa.
Super Leuk om mee te lezen!
Ik wens je nog een mooie tijd daarzo.
Xx tante Evelien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!